יום טיול מספר 10

יום מספר 10 - שמורת הטבע ציציקמה

היום העשירי של הטיול מוקדש לשמורת טבע מהממת שנקראת ציציקמה. בציציקמה, נהר הסטורמס (Storms River) נשפך לתוך הים, ויוצר שפך נהר בתוך מי האוקיינוס. סביב הנקודת המדהימה הזו שנקראת “Storms River Mouth”  תמצאו שמורת טבע מדהימה עם המון מסלולי טיול ואטרקציות מסביב. 

מה בתוכנית של היום?

  • ארוחת בוקר בג’פריז ביי
  • שעה וחצי נסיעה עד לשמורת ציציקמה
  • מסלול הליכה קצר בתוך השמורה + הגשרים התלויים – The mouth trail
  • אופציונלי – לשלב אחרה”צ פעילות אתגרית של אומגות או קפיצת הבנג’י המפורסמת ביותר באפריקה
  • לינה בתוך השמורה בציציקמה או באחד המקומות המומלצים מסביב
  • ארוחת ערב במסעדה באיזור
ציציקמה סטורמס ריבר דרום אפריקה גשרים שמורה
הגשרים התלוים בשמורת הטבע ציציקמה

איפה קמים בבוקר?

גפריז ביי

איפה הולכים לישון בערב?

ציציקמה

jj

ארוחת בוקר

במלון בו ישנתם או בבית הקפה Tasty table על חוף הים של ג’פריז

jj

פעילות בוקר

התחילו את הבוקר מוקדם וצאו לדרך – יש לכם שעה וחצי נסיעה עד לשמורת הטבע ציציקמה

ציציקמה
הפארק הלאומי ציציקמה ממוקם בלב דרך הגנים. הפארק משלב 80 ק”מ של קו חוף סלעי עם ים ונופים מרהיבים, אזור הררי נידח עם עמקים מבודדים המכוסים צמחיה ויערות גבוהים מתונים עם ערוצי נהרות עמוקים המובילים אל הים.
את הבוקר תתחילו במסלול הליכה בתוך שמורת ציציקמה, ולאחר מכן, הליכה על הגשרים התלויים של השמורה – מהם תוכלו להשקיף על הים ועל החורש הטבעי מלמעלה.

המסלול העיקרי בציציקמה – מסלול שממש לא כדאי לכם לפספס!

The mouth trail
מסלול ההליכה המפורסם ביותר באיזור, שעובר דרך הגשרים התלויים ומעל ה”פה” ושפך הנהר של סטורמס לתוך הים. המסלול יחסית קל, אך לא מתאים לבעלי פחד גבהים כיוון שהגשרים מאוד צרים, גבוהים ומתנדנדים (אבל כנראה שהם בטוחים, כי הם שם כבר עשרות שנים ועוברים עליהם מליוני מטיילים מדי שנה).

זה מסלול יפהפה, אחד המפורסמים ביותר בדרום אפריקה בכלל, ובדרך הגנים בפרט, ואנחנו ממליצים לכם להביא איתכם נשנושים ולעצור בחופים המהממים לאורך הדרך, בנקודות התצפית, לקחת יום הליכה באיזי ולהנות מכל היופי של הטבע העוצמתי שסביבכם. 

לאחר מסלול ההליכה, תוכלו להמשיך לביקור בגשרים התלויים:

Storms River Suspension Bridge
הגשרים התלויים מעל Storms River Mouth הם אחת האטרקציות התיירותיות המובילות בדרום אפריקה. מליוני מטיילים מגיעים לכאן מדי שנה. הגשר העיקרי הוא באורך של 77 מטרים, ועל מנת להגיע אליו, תצטרכו לעבור לא מעט מדרגות, אבל אין ספק שהנוף שמחכה לכם בחצייה, שווה את המאמץ.

 

אופציה נהדרת להרפתקנים שביניכם – לשלב מסלול קייאקים מתחת לגשרים התלויים

אחת הפעילויות המפורסמות ביותר באיזור הינה שיט בתוך ה- Storms River Mouth ממש מתחת לגשרים התלויים. זו חוויה מהממת ומרגשת, קחו בחשבון שאתם הולכים לחתור והרבה, אז תכינו את הזרועות.
חשוב לדעת שיש ימים שבהם לא תוכלו לצאת למים בגלל תנאי מזג האוויר, וזו פעילות שעשויה להתבטל ברגע האחרון. 
עם זאת, הספק מדגיש שהפעילות מתקיימת גם בימים של גשם, ושאתם עומדים לצאת רטובים בכל מקרה, אז הגשם לא אמור להיות חסם. הקפידו להכין תיק של בגדים יבשים להחלפה ומגבות, שיחכו לכם כשתחזרו לחוף.
הספק המומלץ ביותר לצאת איתו לשיט הוא חברת Untouched Adventures. אתם תראו את הקייאקים האדומים שלהם מכל נקודה במהלך המסלול. 

עלות: החל מ-695 ראנד למשתתף. הפעילות מתאימה לילדים החל מגיל 5.
שווה לכם לדבר איתם ישירות על מנת לתאם ולשמוע את כל הפרטים, מצרפים קישור ישיר לאתר שלהם לתיאום והזמנות: לחצו כאן

 

אפשרויות נוספות למסלולי הליכה באיזור ציציקמה:

Tsitsikamma Marine Protected Area
השמורה הימית המוגנת בתוך ציצקמה היא נקודה מעניינת מאוד לבקר בה, הן מבחינת היופי והעוצמה של הטבע כאן, אבל גם מבחינת ההסטוריה ומאמצי השימור של האיזור. השמורה הימית נחשבת לאחת השמורות החשובות ביותר במדינה, כתוצאה מכך שהיא מהווה 11% מקו החוף של החוף הדרומי, ומכילה 11 מתוך 17 מיני הדגים בסכנת הכחדה באפריקה, ויש לא מעט זנים שזהו איזור הרבייה העיקרי שלהם.

The Big Tree
מסלול הליכה קצר, כשמו כן הוא, יוביל אתכם לעץ Outeniqua Yellowwood ענקי בגובה 36 מטר בן מעל ל-1,000 שנה. זה מסלול הליכה קצרצר (פחות מק”מ) ונוח, מותאם לילדים ולבעלי מוגבלויות ואם תרצו הליכה קצרה או פיקניק בחיק הטבע, זו תהיה בחירה מצוינת.

 

ציציקמה סטורמס ריבר דרום אפריקה גשרים שמורה
הליכה לאורך הגשרים התלויים מעל מי הים בשמורת ציציקמה
ציציקמה סטורמס ריבר דרום אפריקה
Salt river hiking trail
ציציקמה סטורמס ריבר דרום אפריקה
מפל מהמם (אחד מיני רבים) לאורך מסלול ה-Otter Trail
jj

ארוחת צהריים

בתוך השמורה עצמה תוכלו למצוא סניף של רשת המסעדות הדרום אפריקאית Cattle Baron. זו רשת חביבה ומוצלחת, עם היצע מאוד רחב של מנות, מחירים הוגנים וזו אפשרות מצויינת לארוחת צהריים.  המסעדה בסך הכל פשוטה ובסיסית אבל המיקום שלה מעולה והנוף ממנה מדהים. זו אפשרות נהדרת לארוחת צהריים.

לחצו כאן לאתר האינטרנט של המסעדה


אופציה נוספת, היא לנסוע לעיירה Storms River (במיוחד אם אין לכם כוונה לעשות פעילות אתגרית אחר הצהריים, אלא לטייל עד מאוחר, ואז לעשות אחר צהריים רגוע). אם אתם נוסעים ל-Storms river, רשימת המסעדות המומלצות שלנו מופיעות בפירוט של ארוחת הערב.

פעילות אחר הצהריים

פעילות אתגרית באיזור ציציקמה – המומלצים שלנו – אומגות או בנג’י

מצרפים כאן שתי המלצות לפעילות אתגרים באיזור סטורמס ריבר – שימו לב! יתכן שתרצו לעשות את המסלול בקצב איטי יחסית, ולשלב קייאקים, ואז יהיה לכם עדיף לתאם את הפעילויות של האומגות או הבנג’י ליום הבא (יום מספר 11). 

מסלולי אומגות אתגריים – Canopy tours \ Zipline falls adventures
שתי חברות מתחרות ביניהם על מסלולי האומגות באיזור של סטורמס ריבר, הראשונה – קנופי טורס, מוציאה טיול אומגות מאוד ארוך, מאתגר ומורכב, שעובר מעל היער וצמרות העצים. השניה – זיפליין פולס – מוציאים מסלול קצת יותר קצר ופחות אתגרי, אך הוא עובר מעל למים, וספציפית מעל מפלים מדהימים ביופיים. המחיר בשתי החברות יחסית דומה ועומד על 400 ראנד אז תוכלו להתלבט ולבחור באפשרות המועדפת עליכם.
לחצו כאן לאתר האינטרנט.

קפיצת בנג’י – Bloukrans River Bridge bungee jumping
קפיצת הבנג’י המפורסמת ביותר בדרום אפריקה, שנחשבת לגבוהה ביותר בעולם בגובה 216 מטרים. זו אחת האטרקציות הכי מפורסמות באיזור הגארדן רוט ומאות מטיילים מגיעים לכאן כדי לקפוץ מהגשר אל מול הנוף המדהים של המצוק מעל שפך הנהר. אם אתם מחובבי האקסטרים – לא כדאי לכם לוותר על החוויה הזו.
לחצו כאן לאתר האינטרנט.

גם מי שלא חובב בנג’י, יכול להנות מלשבת בראש המצוק במסעדה, לשתות שייק, ולהשקיף על כל האמיצים שיוצאים לדרך לאורך הגשר ועד לקפיצה.

jj

ארוחת ערב

נתחיל בלציין שסטורמס ריבר, היא ממש לא בירה קולינרית. המגוון די מצומצם והאוכל לא ברמה הכי גבוהה שיש.
ובכל זאת, ריכזנו עבורכם כמה המלצות…

Marilyn’s 60’s Diner
כנראה אחת המסעדות ההזויות ביותר שיצא לכם לפגוש בדרום אפריקה. מסעדת הסיקסטיז הזו, כשמה כן היא, מעוצבת כמו דיינר אמריקאי של שנות ה-60, החל בתפריט, דרך העיצוב וכלה בסגנון המוזיקלי. המקום הוא גן עדן לחובבי מכוניות אספנות ותוכלו למצוא כאן מגוון מכוניות משופצות, צבועות בכל צבעי הקשת הניאונים. התפריט מורכב ממנות אמריקאיות מושחתות, עם תוספות דרום אפריקיאות – המבורגרים, סטייקים, מילקשייקים והמון מטוגנים. אם בא לכם חוויה מיוחדת, זו בחירה נהדרת לארוחת צהריים או ערב.

עם זאת, קחו בחשבון שמדובר על גירסאות דרום אפריקאיות לאוכל אמריקאי – לבוא עם ציפיות נמוכות בשביל לא להתאכזב! 
לחצו כאן לאתר האינטרנט.

 

Tsitrus Cafe
בית קפה חביב והיפי במיוחד. יש כאן מגוון מנות קלילות – פיצות, כריכים, טוסטים, קישים “לסגור פינה” זו לא ארוחת גורמה, אלא ארוחה קלילה ונחמדה אחרי יום ארוך של טיול ופעילויות. 
לחצו כאן לדף הפייסבוק של המסעדה. 

 

מקומות לינה מומלצים

יש לכם שתי אפשרויות לינה עיקריות בציציקמה –
הראשונה היא ללון בתוך השמורה עצמה, במחנה של רשות הפארקים הדרום אפריקאית. תנאי הלינה בסיסיים מאוד בבקתות עץ מיושנות אבל היתרון הוא המיקום בתוך השמורה עצמה.
בנוסף, ניתן לישון בעיירה Storms River שנמצאת מרחק נסיעה קצר מהשמורה, שם יש היצע רחב יותר של מקומות לינה, וגם תוכלו לצאת לארוחת ערב במסעדה.
מצרפים כאן את ההמלצות שלנו וקישורים להזמנה ישירה:

לינה בתוך השמורה של ציציקמה
יש להיכנס לקישור הבא להזמנת מקום לינה בשמורה: לחצו כאן.
המערכת מאוד לא ידידותית למשתמש, אנחנו מודעים לכך, אך לצערנו זו המערכת הממשלתית הקיימת ואין לה אלטרנטיבה.

מקומות לינה מומלצים באיזור Storms River

The Dome – Misty Mountain Reserve
יש לנו חיבה מיוחדת למקומות לינה מיוחדים, ואם אפשר- קרובים כמה שיותר לטבע. הדום נכנס בקלות לרשימה שלנו. מדובר על בקתות בצורת דום – כיפה גיאודזית, שקופה לחלוטין, על דק עץ, תחת כיפה השמים. יש כאן עיצוב אחיד ומאוד מיוחד, למגוון בקתות שקופות, אך מופרדות ביניהן, כך שתהיה לכן פרטיות מלאה ותרגישו מבודדים בלב הטבע. הלינה הזו, מרגישה קצת כמו לישון בסוג של אוהל, והוא מתאים למי שמחפש חוויות מיוחדות. יש לאונג’ משותף, וגם מסעדה ובר שעומדים לרשות האורחים. לכל החדרים דק פרטי עם איזור בישול חיצוני ו”ערסל” מובנה בתוך המשטח, כך שתוכלו לשכב לנוח ממש על צמרות העצים. החלק הכי מיוחד של השהות כאן הוא דווקא הלילה – תוכלו לשכב במיטה ולהנות מתצפית מדהימה ל כל הכוכבים ושביל החלב שפרושים בפניכם, מבלי לצאת מהפוך. לרוב, המקום בתפוסה מלאה ואם אתם רוצים להגיע לכאן, תצטרכו להזמין מקום הרבה זמן מראש. העלות היא קצת פחות מ-4,000 ראנד ללילה, כולל ארוחת בוקר.
לחצו כאן לאתר האינטרנט.

The Fernery Lodge & Chalets
לודג’ שנמצא במיקום די משוגע – ממש בראש הצוק, כשתחתיו זורמים המפלים של Sanddrift River gorge בגובה 28 מטר נפילה. החדרים גדולים ומוארים, כל אחד מהם מעוצב בצורה קצת אחרת, ויש כאן הרגשה ביתית וחמימה, של מקום מזמין ומיוחד. בלודג’ יש בריכת שחיה, מסעדה, בר קוקטיילים וספא, בו תוכלו להזמין טיפולים כרצונכם. המחיר מתחיל מ-2,500 ראנד ללילה לחדר בסיסי, ועולה בהתאם לדרישות שלכם ולעוצמת הנוף שתזכו לו מהג’קוזי הפרטי בחדר שלכם.
לחצו כאן לאתר האינטרנט.

Tsitsikamma Village Inn
במיקום מצוין, בלב העיירה הקטנה של סטורמס ריבר, האין הזה הוא אופציה לא רעה בכלל. העיצוב חמוד, מיושן וכפרי ויש גינה גדולה משותפת בין החדרים השונים במתחם. בתוך המתחם של המוטל, תמצאו גן משחקים גדול לילדים, בריכת שחיה, מסעדה פתוחה לשלוש ארוחות ביום וגם בר. המחיר מתחיל מ-1,500 ראנד ללילה לחדר זוגי.
לחצו כאן לאתר האינטרנט.

Tube n Axe Backpackers Lodge
לודג’ מטיילים גדול, נחמד ונוח שמהווה נקודת מוצא מצויינת לטיולים באיזור. פרט לחדרים ממגוון סוגים, תוכלו למצוא כאן מסעדה שפתוחה עבור האורחים, ואפשרות להזמין שאטלים לכל מסלול טיול שתבחרו לעשות באיזור, כך שמהקום הוא אופציה מעולה, למטיילים שנעים ללא רכב. תוכלו להזמין דרך הבקפקרס כרטיסים לכמעט כל אטרקציה שיש באיזור, כולל איסוף בבוקר והחזרה בסוף היום. בלודג’ יש בריכת שחיה משותפת, ג’קוזי מפנק, והוא נמצא מרחק הליכה מהים. המחירים מאוד נוחים ומתחילים מ-1,000 ראנד ללילה כולל ארוחת בוקר.
לאתר האינטרנט לחצו כאן.

Tsitsikamma Backpackers
במסגרת האופציות דלות התקציב, למטיילים צעירים שמחפשים מקום נוח להעביר בו לילה לפני יציאה למסלול, או הזדמנות להכיר מטיילים צעירים אחרים, מקומיים או תיירים, בקפקרס ציציקמה תהיה בחירה מצויינת. העלויות מתחילות מ-250 ראנד ללילה למטייל יחיד בחדר משותף (דורמס) עם מקלחת משותפת, אבל יש היצע רחב של אפשרויות ככל שתרצו לעלות ברמת השהייה ובתקציב שלכם.
לאתר האינטרנט לחצו כאן.

רוצים להזמין מקום לינה באיזור?

מוזמנים להיכנס בקישור הזה ישירות לאתר בוקינג לחפש מקום פנוי בתאריכים של הטיול שלכם

Booking.com

כיף לראות אותך שוב!

תודה שאתה חלק מיםבעולם! אם כבר רכשת את מסלול הטיול שלנו אתה מוזמן להכנס לתכנית הטיול שלנו –

התוכן המבוקש חשוף למשתמשים אשר רכשו את מסלול הטיול הקלאסי

100 מקומות לינה

רוצים לקבל גישה לקובץ הסודי שלנו עם המלצות של 100 מקומות לינה ברחבי דרום אפריקה?

מוזמנים להיכנס לקישור ממש כאן ולהוריד את הקובץ אליכם למחשב או לנייד