יום טיול מספר 13

יום מספר 13 – מפגש קרוב עם כלבי ים ופילים

היום שלפניכם הוא יום מרגש – הזדמנות לפגוש מקרוב כלבי ים בבוקר ופילים אחר הצהריים.

יש יותר טוב מזה?

אז מה מצפה לכם היום?

  • בבוקר – מסלול הליכה בשמורת רוברג או מסלול הליכה אחר באיזור
  • המסלול המומלץ ביותר בשמורת רוברג עוברת דרך מושבת כלבי הים כחלק ממסלול הטיול – חוויה בלתי נשכחת!
  • אחר הצהריים – נסיעה אל פארק הפילים של נייזנה
  • לינה בנייזנה המיוחדת וארוחת ערב במקום מגניב בעיירה
פארק הפילים נייזנה, דרך הגנים, דרום אפריקה

איפה קמים בבוקר?

פלטנברג ביי

איפה הולכים לישון בערב?

נייזנה

jj

ארוחת בוקר

במלון בו ישנתם או באחד מבתי הקפה בעיירה

jj

פעילות בוקר

מסלול הליכה בשמורת רוברג או מסלול הליכה אחר באיזור

 

מסלולי טיול מומלצים באיזור Plettenberg Bay

·       Robberg Nature Reserve – שמורת הטבע רוברג היא המקום העיקרי אליו מגיעים מטיילים מפלבטנברג ביי. זו שמורת טבע יפהפייה וענקית, ששוכנת על חצי אי, מרחק של חצי שעה נסיעה מפלטנברג ביי. השמורה מציעה שלושה מסלולי טיול מעגליים עיקריים בדרגות קושי שונות.

שם המסלול

דרגת קושימרחק הליכה (ק”מ)יתרונות וחסרונות

The Gap

קל2

מסלול הליכה קליל, לא מגיע למושבת כלבי הים

Witsand

בינוני5.5

מסלול מצוין ומגוון, מתאים למשפחות מגיע ללשון היבשה הפנימית וכולל מעבר במושבת כלבי הים

The Pointקשה9

מסלול מאתגר, נוף מדהים של חצי האי מהגובה כולל תצפית מרחוק על מושבת כלבי הים

 

רוב המטיילים בוחרים בדרגת הקושי בינונית, מסלול של 5.5 ק”מ שמתאים גם למשפחות, ובמהלכו יש מגוון מאוד גדול – יער, חוף ואפילו דיונות חול לאורך הדרך. במהלך המסלול יש גם מערות סלע שניתן לעצור בהן לפיקניק, ואם יש לכם מזל – על החוף תחכה לכם להקת כלבי ים שיושבת שם רוב ימות השנה. אין ספק שזה מסלול מדהים שממש לא כדאי לכם לפספס אם הגעתם למפרץ פלטנברג. המסלול הקצר ממש קליל והארוך יקח לכם בערך 6-7 שעות תלוי בקצב ההליכה שלכם וכמות העצירות במהלך הדרך. בכניסה לשמורה, תתבקשו לשלם 40 ראנד, ותקבלו מפה עם הסבר על הצמחייה ומפות של המסלולים שמסומנים בצורה מאוד ברורה. 

 

  • Keurbooms River Nature Reserve – שמורת טבע נוספת מומלצת מאוד, לא רחוק מפלט היא קיורברום. השמורה מהווה בית למגוון רחב של עצים וצמחים ממגוון סוגים, המון קופים שיקפצו בצמרות העצים מעליכם במהלך טיול וגם אנטילופות שונות שתוכלו לפגוש בדרך. בשמורה חיים גם מספר נמרים, אך רק מבקרים מעטים זוכים לצפות בהם במקרה במהלך הטיול. פרט למסלולי הליכה, יש בשמורה אפשרויות שיט בקאנו ופעילויות של שחיה באחת הבריכות של המפלים או צפיה מודרכת בציפורים. כניסה לשמורה תעלה 50 ראנד למבוגר ו-30 ראנד לילד ויש מגוון מסלולי הליכה מוצלים ונעימים.

 

אם אתם לא חובבי מסלולי הליכה ומעדיפים לוותר על הפעילות הזו, תוכלו כבר בבוקר להמשיך לכיוון נייזנה, ולבקר בפארק הפילים בשעה מוקדמת יותר, ואת אחר הצהריים לבלות בעיירה, שיש בה לא מעט אפשרויות בילוי.

דרקנסברג גרדן דרום אפריקה
jj

ארוחת צהריים

לאחר סיום מסלול הטיול, תוכלו לאכול צהריים באחד היקבים המומלצים בפלטנברג, למקרה שיש מקומות ברשימה שטרם הספקתם לבקר בהם ואתם מאוד רוצים להספיק.
אופציה נוספת – להמשיך מיד עם סיום מסלול הטיול בנסיעה לכיוון נייזנה (כ-30 דקות נסיעה), שם צפויה פעילות אחר הצהריים שלנו בפארק הפילים. בכניסה לפארק הפילים יש מסעדה מקסימה בה תוכלו לאכול צהריים לפני הפעילות הבאה.

פעילות אחר הצהריים

נייזנה

נייזנה היא אחת מערי הנופש המפורסמות ביותר בדרום אפריקה. היא בנויה בתוך לגונה קסומה, שהפכה עם השנים לשמורת טבע מוגנת ומוקפת בנוף מדהים מכל עבר – חוף הים עם החול הלבן, ההרים מכוסי העצים מהצד השני והמפרץ עם הלגונה בהם שוכנת העיירה. בנייזנה תוכלו למצוא אינספור אטרקציות, באוויר בים וביבשה, ואינספור מסלולי הליכה מקסימים שנמצאים בסביבה.

 

פארק הפילים נייזנה Knysna Elephant Park

פארק הפילים של נייזנה הוא ללא ספק האטרקציה הכי שווה באיזור. פארק מקסים ובו עדר של שמונה פילים, כולם יתומים שהוצלו במבצע מיוחד מפארק קרוגר והוחזרו לאיזור נייזנה, פרט לפיל הקטן ביותר בעדר – Thandi שנולד בפארק עצמו. כשתגיעו לפארק, תוכלו לרכוש דלי של ירקות ופירות (מומלץ), לאחר הסבר קצר, יקחו אתכם בטרקטור ועגלה למתחם של הפילים ותוכלו להאכיל אותם ולאחר מכן להתקרב ואפילו ללטף אותם יחד עם צוות מיומן שישמור עליכם ועליהם. חוויה מדהימה ומרגשת מאוד לכל הגילאים. והערה כללית – אנחנו נמנעים מאוד מלהגיע לחוות של חיות, אם יש סכנה הכי קטנה לכך שמתייחסים לחיות בצורה לא ראויה. על המקום הזה קראנו המון, קיבלנו המלצות והגענו אליו לראשונה לפני מעל ל-10 שנים. מאז חזרנו שוב ושוב, ובגדול לא הרבה השתנה פרט לשיפור ביחס אל הפילים (בעבר היו מאפשרים לרכב עליהם, או האכלה מפלטפורמה גבוהה, והיום אין פעילויות כאלה כלל – וזה מאוד משמח).

קישור לאתר הישיר של פארק הפילים בנייזנה:
 https://knysnaelephantpark.co.za/

jj

ארוחת ערב

נייזנה בנויה ממש על המים ויש בה איזור מקסים של שוק אוכל על שפת המים. לארוחת ערב אנחנו ממליצים לכם פשוט לצאת לאיזור ה-waterfront של נייזנה ולבחור את אחת מהמסעדות או הדוכנים שנמצאים במקום לפי טעמכם.

למי שפחות מעוניין לצאת להסתובב, מוזמנים לבחור מתוך רשימת המסעדות המומלצות שלנו:

מסעדות מומלצות בנייזנה:

  • East Head Café Knysna – בית קפה שכדאי להגיע אליו לא בגלל האוכל שהוא מציע אלא בגלל המיקום שלו והנוף המדהים של הים ולהגונה שנשקף ממנו.
    לאתר המסעדה לחצו כאן. 

  • 34 Degrees South – מסעדת דגים ופירות ים באיזור הנמל של נייזנה. תוכלו למצוא כאן תפריט עשיר של אוצרות שעלו מהמעמקים לפני כמה שעות ועכשיו מוגשים אליכם לצלחת.
    לאתר המסעדה לחצו כאן. 

  • Upstairs at Rosie’s – הידעתם שהחברות שלי קוראות לי רוזי? אולי בגלל זה יש לי חיבה מיוחדת למקומות שקרואים בשם הזה 😊 בכל אופן, המסעדה הזו נחשבת לאחת הטובות בנייזנה, יש כאן עיצוב אקלקטי משגע וצבעוני, מנות מצויינות במחירים זולים שישאירו אתכם מופתעים.
    לדף הפייסבוק של המסעדה לחצו כאן. 

  • Daniela`s at Leisure Isle Lodge מסעדה יפה ויוקרתית באיזור של אי התענוגות של נייזנה, העיצוב מאוד יוקרתי ומיוחד, התפריט כולו מבוסס על מנות אירופאיות ואם אתם רוצים מסעדה ברמה גבוהה ולנים באיזור הזה של העיירה, לגמרי כדאי לכם לשקול את ההמלצה הזו.
    לאתר המסעדה לחצו כאן. 

  • Two Stories Restaurant – מסעדה יוקרתית וטעימה לארוחת בוקר צהריים או ערב- עיצוב מדהים, נוף יפהפה, מנות איכותיות ברמה גבוהה – סטייקים, פירות ים וקינוחים – הכל טרי, איכותי, צבעוני וטעים!
    לדף הפייסבוק של המסעדה לחצו כאן. 

  • Zachary’s Bistro – מסעדת שף הממוקמת בתוך אחוזת הגולף היוקרתית Pezula. התפריט פלצני ויוקרתי, כמו במעסדת שף אמיתית, אבל במחירים של דרום אפריקה. ממליצים לכם להתרחק מהפיצות – הן דקות ולא איטלקיות בשום צורה, פרט לזה – התפריט מצוין.
    לאתר המסעדה לחצו כאן. 

  • Anchorage Restaurant – מסעדה דרום אפריקאית עמוסה מאוד, תוססת ושמחה, עם תפריט עשיר ומגוון והמון אפשרויות מעולות, מתאים במיוחד לארוחות צהריים או ערב בהרכבים משפחתיים או זוגיים.
    לאתר המסעדה לחצו כאן. 

  • Knysna Social Eatery – נחשבת למסעדה מצויינת עם שירות מעולה וחביב במיוחד. תוכלו למצוא כאן אחלה נוף, תפריט עשיר צבעוני ומגוון, וחוויה מהממת לארוחת צהריים או ערב.
    לאתר המסעדה לחצו כאן. 

מקומות לינה מומלצים

מקומות לינה מומלצים בנייזנה:

  • Azure House – גסטהאוס מקסים ומטופח במיקום מצוין, שמכל אחד מהחדרים בו נשקפת הלגונה המהממת של נייזנה. בנוסף, יש במתחם בריכת שחיה לנוחיות האורחים. לכל אחד מהחדרים מרפסת פרטית, חדר רחצה גדול, סלון בנוסף לחדר השינה ומטבח מאובזר לחלוטין. באיזור הציבורי יש גם גינה משותפת ומתחם לברביקיו. אם בא לכם לעצור ולהירגע, לבשל קצת בעצמכם, ולקחת יום באיזי במהלך הטיול, הגסטהאוס הזה יהיה בחירה מצויינת עבורכם. המחיר לחדר זוגי מתחיל ב-1,000 ראנד ללילה ומשתנה בהתאם לעונה וסוג החדר.
    לקישור ישיר להזמנה לחצו כאן.

  • The Lofts Boutique Hotel – מלון יפהפה שממוקם ממש בקצה של Thesens Island עם נוף משגע של הלגונה ובריכת שחיה חיצונית לאורחי המלון. לחלק מהחדרים במלון יש יציאה למרפסת פרטית או לפאטיו – אז שווה להסתכל בדיוק איזה חדר אתם מזמינים לפני התשלום. המלון מספק לאורחים שובר לארוחת בוקר באחת מארבע מסעדות לבחירתכם. בסמוך לבריכה יש איזור משותף ובו ניתן לשבת, לקרוא או לצפות בטלויזיה, וגם להנות מהבר שמוכר משקאות לאורחי המתחם. במלון יש גם ספא Le Spa Tranquill בו ניתן להזמין מגוון טיפולים. המלון מקבל בבוקינג ציון של 9.7 וזה לא עניין של מה בכך, מחיר הלינה מתחיל ב-1,700 ראנד ללילה שזה מחיר לא רע בכלל ביחס לתמורה. כמובן שככל שתבחרו בלינה משודרגת יותר, המחיר עולה בהתאמה.
    לקישור ישיר להזמנה לחצו כאן. 

  • Amanzi Island Lodge – מקום לינה מומלץ נוסף במיקום דומה, הוא מלון הבוטיק אמאנזי, בקצה של Leisure Island. במלון בריכת שחיה מול הנוף של הלגונה וטרסה ענקית עם פאטיו שניתן לצאת לשבת בה ולהשקיף על הנוף. מחיר החדרים כאן גבוה יותר ומתחיל ב-2,300 ראנד ללילה.
    לקישור ישיר להזמנה לחצו כאן. 

  • Bollard Bay House – אופציה נוספת ולא רעה בכלל, במחיר יותר נמוך (החל מ-1,200 ראנד ללילה) הוא ה-Bed and Breakfast החמוד הזה, גם הוא עם ציון גבוה במיוחד של 9.6 בבוקינג. המלון יושב ממש על חוף הים, ויש אפשרות למגוון פעילויות ספורט ימי ממש סמוך למלון. במלון יש בריכת שחיה משותפת ובר שמאפשר רכישת משקאות במקום. החדרים מעוצבים ברמה גבוהה ויש גם חצר עם גינה משותפת.
    לקישור ישיר להזמנה לחצו כאן. 

  • Knysna Houseboats – חברה שמטפלת בהשכרת בתי סירה לאירוח בנייזנה, מדובר בחוויה ייחודית שלגמרי כדאי לכם לנסות. מצרפת כאן קישור לאתר שבו תוכלו לראות מגוון של בתי סירה שהם מציעים ולבחור את המתאים עבורכם ביותר.
    לקישור ישיר לאתר החברה לחצו כאן.
     
  • Fernhill Guest Farm & Tented Treehouses – במסגרת ההמלצות על מקומות לינה חוויתיים, במקרה הזה מדובר על חווה שמציעה כמה סוגי לינה בתוך השטח שלה, חלקם בתים על העץ, חלקם אוהלי גלמפינג, כל יחידה בעיצוב שונה, מאוד ביתי וכפרי. אם אתם מחובבי הז’אנר, שווה לכם לבדוק את האתר שלהם ולראות אם אתם מתחברים.
    לקישור ישיר להזמנה לחצו כאן. 

 

רוצים להזמין מקום לינה באיזור?

מוזמנים להיכנס בקישור הזה ישירות לאתר בוקינג לחפש מקום פנוי בתאריכים של הטיול שלכם

Booking.com

כיף לראות אותך שוב!

תודה שאתה חלק מיםבעולם! אם כבר רכשת את מסלול הטיול שלנו אתה מוזמן להכנס לתכנית הטיול שלנו –

התוכן המבוקש חשוף למשתמשים אשר רכשו את מסלול הטיול הקלאסי

100 מקומות לינה

רוצים לקבל גישה לקובץ הסודי שלנו עם המלצות של 100 מקומות לינה ברחבי דרום אפריקה?

מוזמנים להיכנס לקישור ממש כאן ולהוריד את הקובץ אליכם למחשב או לנייד