יום טיול מספר 3

יום מספר 3 – נוף בלתי נשכח בדרך הפנורמה

יום מדהים של נופים וחוויות בדרך הפנורמה

  • מתחילים את הבוקר במסלול טיול באיזור בלייד ריבר קניון
  • או יום ביקור במעלית בין הצוקים ואל תוך הטבע הפראי – בליפט של גרסקופ
  • אחר הצהריים – אחת האטרקציות התיירותיות באיזור דרך הפנורמה (מתוך הרשימה)
  • ארוחת ערב בדרך הפנורמה – באחת המסעדות או לבשל בעצמכם
  • לינה בגרסקופ או בדרך הפנורמה עצמה
מפלי ליסבון, דרך הפנורמה, דרום אפריקה
תצפית על מפלי ברלין

איפה קמים בבוקר?

דרך הפנורמה

איפה הולכים לישון בערב?

דרך הפנורמה

jj

ארוחת בוקר

במלון בו ישנתם בלילה או באחת המסעדות באיזור
(בלי לפתח ציפיות – הכל כאן מאוד בסיסי)
בהנחה שאתם במקום לינה עם מטבח, תוכלו לבחור לבשל בעצמכם

jj

פעילות בוקר

אופציה א’ – מסלול הליכה באיזור Blyde river canyon

איזור דרך הפנורמה היא בעלת מתווה נוף ייחודי ויפהפה. בהנחה שאתם אוהבים מסלולי הליכה, יש כאן מגוון רחב של מסלולים שנעים החל מהליכה קצרה של חצי שעה ועד למסלולים של יום הליכה מלא.

המסלול המומלץ ביותר מבחינתנו הוא המסלול Leopard Trail שנמצא בתוך Blyde river canyon. 

הכווינו את אפליקציית הניווט שלכם לאחד ממסלולי ההליכה שנמצאים בתוך  

Blyde river canyon, a forever resort ותוכלו להיכנס למסלול הליכה של שעה עד חמש שעות. 

בכניסה לריזורט, יש סופר מרקט קטן, שמומלץ לעצור בו על מנת לקנות נשנושים וחטיפים שיהיו לכם במהלך המסלול. 

אם אתם מתכננים להמשיך למסלול הליכה ארוך יותר, ולהגיע עד למפלים ולבריכות – קחו איתכם בגדים להחלפה, שיהיה לכם נוח להיכנס לרחצה במים. 

עלות כניסה: 30 ראנד לאדם. 

למידע מפורט על מסלולי ההליכה (מעבר לכל המידע שיספקו עבורכם בכניסה לריזורט), תוכלו לקרוא בקישור הבא: לחצו כאן. 

 

 

אופציה ב’ – Bourke’s Luck potholes ותצפית מפלים

אחד המקומות היפים ביותר לאורך דרך הפנורמה הוא בורות המזל של בורק. מדובר על שמורת טבע יפהפייה בה תוכלו להנות מהיופי הטבעי של האיזור. 

מסלול הליכה קצרצר יוביל אתכם אל איזור מרהיב ביופיו של בריכות סלע טבעיות שחצובות על ידי מפלי המים שזורמים ביניהם. 

תוכלו להסתובב כאן לשעה או שעתיים ולהנות מהיופי הטבעי של המקום.

לקישור לדף הפייסבוק של הבורות לחצו כאן. 

 

 

לאחר מכן, תוכלו להמשיך לאחד מהמפלים או נקודות התצפית האחרות לאורך דרך הפנורמה. מצרפים מידע על המקומות המומלצים ביותר, שתוכלו לבחור ביניהם: 

  • The Pinnacle Rock – סלע קוורציט מסיבי המתפרץ מפני כדור הארץ ומגיע לגובה של כ-30 מטרים בתצוגה דרמטית של הטבע הפראי הייחודי של דרום אפריקה. תשלמו 30 ראנד בכניסה ותוכלו להיכנס לנקודת תצפית מדהימה עם נוף עוצר נשימה בקצה הזה של דרך הפנורמה.
  • Berlin falls – מפל גבוה הזורם דרך נחל טבעי לפני שיורד לבריכה עמוקה. המפלים צוללים לתוך בור ירוק כהה עמוק מוקף בצוקים אדומים מחוספסים, כ-80 מטרים מתחת לרציף התצפית שעליו תעמדו. המפל נקרא ברלין בזכות הכורים האירופאים שבאו לנסות את מזלם כאן בימים הסוערים של הבהלה לזהב. הם קראו למפלים על שם ערים ומקומות בארצות הולדתם – ומכאן מפלי ליסבון, שנקראו על ידי הכורים הפורטוגלים, ומפלי ברלין שנקראו בנוסטלגיה על ידי החופרים הגרמנים.
    באיזור החניה, מעל המפל, יש דוכנים של אומנות מקומית ומזכרות – פסלים, קערות, צעצועי עץ, טקסטיל וכדומה שהם מיוחדים מאוד ובמחירים ממש טובים ביחס למקומות אחרים בדרום אפריקה. אם אתם רוצים לקנות מזכרות לעצמכם או מתנות לאהובים עליכם – זה מקום מצויין לעשות זאת.
    לאתר אינטרנט שמסביר על המפלים לחצו כאן. 
  • Lisbon Falls – דרך הפנורמה ידועה בשל שפע המפלים שבה, ומפלי ליסבון נחשבים לגולת הכותרת. מדובר באחד המפלים הדרמטיים ביותר בדרום אפריקה, בגובה של 94 מטרים, שמתפצלים במהלך הנפילה לשני ערוצים נפרדים. האתר מספק מקומות פיקניק מוצלים להפליא שמהם המבקרים יכולים לנשום אחרי כל הנוף עוצר הנשימה לאורך דרך הפנורמה.
  • Mac Mac Falls – מפלי מק מק הם המפלים השניים בגובהם באיזור מפומלנגה, בגובה מרשים של 65 מטר. ביציאה מהחניון, שביל הליכה קסום מנחה את המבקרים לאורך ערוץ נהר מק מק, עד שתגיעו לבריכה ואליה שני מפלים זורמים זה לצד זה כשהם נפגשים שוב בתחתית בעוצמה ובעוצמה עצומה. זרם המים השני היה תוצאה של הבהלה לזהב ברברטון משנת 1883, כאשר כורי זהב סקוטים פוצצו את החלק הזה של הקניון כדי לנסות להסיט את המפלים כדי לעזור להם בחיפושיהם אחר זהב.בשל המספר העצום של סקוטים שעבדו באזור באותה תקופה, כולם עם שמות משפחה דומים שמתחילים ב”מק”, נשיא טרנסוואל דאז, תומס בורגרס, קרא לאזור Mac Mac. המפלים הוכרזו כאנדרטה לאומית ב-18 בפברואר 1993.
  • Gods window – נקודת תצפית מקסימה בגובה 900 מטר מעל העמק למטה, השוכנת על קצה צוק. הנוף עוצר הנשימה של חלון האלוהים מהווה קטע קטן של רצועה באורך 250 ק”מ של צוקים נקיים ונוף דרום אפריקאי ייחודי. התצפית מציעה נוף פנורמי של קניון נהר בלייד והסביבה של מפומלנגה. על אף השם המבטיח, ישראלים רבים מוצאים את נקודת התצפית הזו מעט מאכזבת, בעיקר בהשוואה לנקודות התצפית עליהן המלצנו בפוסט הקודם, ולכן אם אתם צריכים לתעדף – זו אינה עצירת חובה, אלא עוד תצפית נחמדה לאורך הדרך. 
  • Lone creek fall – מפלי לונ קריק (הזרם הבודד) הם אחד מציוני הדרך הידועים ביותר של אזור דרך הפנורמה. המפל נמצא מרחק הליכה קצרה מאזור החניה, ובכך מאפשר גישה נוחה לחובבי טבע בכל הגילאים. שימו לב כי בשער גובים דמי כניסה סמליים. המפל מגיע לגובה של 68 מטר והוא נקודת תצפית מקסימה. קחו בחשבון שעשוי להיות כאן קצת עמוס לעתים, בעיקר אם הגעתם בעונה התיירותית.
דרך הפנורמה, דרום אפריקה
jj

ארוחת צהריים

אחת המסעדות מתוך הרשימה (זהה לרשימה עליה המלצנו ביום הטיול הקודם):

  • Divine Foods at The View – מסעדה שממוקמת בתוך המתחם של Panorama chalets שהיתרון המרכזי שלה הוא נוף מעולה, ובריכת שחיה מהממת שצמודה אליה. זו אחלה בחירה לארוחת צהריים, המנות כאן גדולות ועשירות ויש מאפים טריים שנאפים במקום.
    לדף הפייסבוק של המסעדה לחצו כאן. 

  • Abe’ at The Glass House – מקום מאוד מיושן אבל עם תפריט עשיר ומנות ממש גדולות וטעימות, שלגמרי יסגור לכם פינה לארוחת ערב בזמן שאתם בדרך הפנורמה. על אף שהנראות לא תמיד מושכת, הצוות כאן חביב ויקבל את פניכם בחמימות, והאוכל טרי טעים ואיכותי. תצאו מכאן שבעים ומרוצים.
    לדף הפייסבוק של המסעדה לחצו כאן. 

  • Garden Shed Restaurant – מסעדה חמודה עם איזור ישיבה חיצוני נעים שמציעה תפריט מאוד עשיר ורחב. יש כאן גם אפשרויות צמחוניות, טבעוניות ונטולות גלוטן, שלא תמיד פשוט למצוא באיזור.
    לדף הפייסבוק של המסעדה לחצו כאן. 

דרך הפנורמה, דרום אפריקה
מסעדה עם נוף - בקתות הפנורמה
מפלי ליסבון, דרך הפנורמה, דרום אפריקה
מפלי ברלין - תצפית מלמעלה

פעילות אחר הצהריים

Graskop Gorge Lift – Viewing Elevator
מעלית צפה בתוך הצוקים, מפסגת המצוק לתוך היער שמתחת. המעלית השקופה, בנויה על מצוק הסלע, ומאפשרת נסיעה של 51 מ’ במורד הצוק לתוך יער ההר הקריר שמתחתיו. רשת נרחבת של שבילי הליכה מוגבהים, גשרים תלויים ותערוכות אינטראקטיביות מובילות אותך לאורך שבילי היער באורך 500 מטר ולרוחב הנחלים. הצוקים הנישאים של האתר נחתכו עם הזמן על ידי נהר מוטיצי, עם מפל ערוץ פנורמה שצונח 70 מ’ לתוך הערוץ למטה. הנסיעה למטה עם המעלית אורכת רק כמה דקות, אבל ניתן לבלות שעות בחקר היער שמתחת. מרכז הלייף סטייל Lift Co מהווה את שער הכניסה ליער שמתחתיו והוא מורכב ממספר חנויות קמעונאיות קטנות, שוק אומנות קהילתי ואזור מסעדה ובר. אלה יושבים על שפת המצוק עם נוף מרהיב של המפל והיער מתחת.
דמי כניסה למרכז: R30/מבוגר וגמלאי (17 שנים ומעלה), R20/ילד 4 – 16 שנים (מתחת לגיל 4 בחינם)
בנוסף, ההרפתקנים ביניכם יוכלו לעשות את אטרקציית הנדנדה הגדולה או את האומגות שנמצאות באותו מקום.
לקישור ישיר לאתר של הפעילות לחצו כאן. 

  • Big Swing – רוצים פעילות אקסטרים? סמוך למעלית הצפה של גרסקופ, תוכלו למצוא פעילות אקסטרים – נדנדת ענק שבה אתם מתחברים לכבלים ורצועות היורדים מפסגת מפל. החוויה שונה מאוד מקפיצת בנג’י מכיוון שהמשתתפים נפילה חופשית במשך 70 מ’ לפני שחבל הקפיצה מושך אותם לתוך קשת במהירות גבוהה והם מתנדנדים מצד אחד של הערוץ לצד השני. בעת הנפילה תגיעו למהירות של בערך 140 קמ”ש תוך שלוש שניות.
    העלות עומדת על 550 ראנד למשתתף וניתן בתוספת של 190 ראנד לקבל תצלום בוידאו. הפעילות מותאמת למשתתפים החל מגיל 12 והלאה ויש מגבלת משקל של 135 ק”ג.
    לאתר האינטרנט של הפעילות לחצו כאן. 

אופציות חלופיות:

  • Pilgrim’s Rest –עיירת קלאסית מתקופת הבהלה לזהב של המאה ה-19 שהשתמרה (וחלקה שוחזרה) באופן מלא. העיירה מוכרת על ידי דרום אפריקה כאנדרטה לאומית. יש כאן חוויה מאוד ייחודית שתרגיש כמו מסע במנהרת הזמן 200 שנים אחורה. מבנים ויקטוריאניים רבים שרדו, כולל מלון רויאל עם בר הסלון הכפרי שלו, שהפך לסוג של מוזיאון של התקופה. העיירה לובשת את המורשת שלה בגאווה, ומציעה סיורים קצרים, מוזיאונים קטנים וחוויות עיבוד זהב.
    לאתר האינטרנט לחצו כאן. 
  • Echo caves – מערות מסתוריות אשר התגלו בשנות ה-20 של המאה ה-20 על ידי בעל החווה, אשר יצא למסע לחיפוש אחר הבקר שלו שנעלם באופן מסתורי, ופתאום גילה את המערות. מערות האקו הן מהמערות העתיקות בעולם והוכרזו כאנדרטה היסטורית. המערות נקראות כך מכיוון שהאנשים המקומיים השתמשו באחד הנטיפים כתוף כדי להזהיר מכל סוואזי שמתקרב. מכיוון שהמערות הללו נמשכות כ-40 ק”מ, הצליל נדד למרחקים ארוכים באופן מפתיע והאנשים יכלו למצוא מקלט במערות. מנקודת מבט ארכיאולוגית, המערות מרתקות שכן ממצאים כאן מאששים את האגדה שלפני שנים אולי הגיעו זרים בגלימות לבנות ארוכות לחפש זהב ולבצע סחר חליפין עם התושבים. חלק מהממצאים מוצגים במוזיאון האדם. אחד מחדרי המערה בגובה של 60 מ’ והביקור כאן מומלץ מאד להרפתקנים חובבי ארכיאולוגיה.
    סיורים מודרכים זמינים בכל יום בשנה מ-08:30 עד 16:00, ונמשכים כ-45 דקות עד שעה. סיורים מודרכים אלו מתאימים לכל הגילאים.
    עלויות הכניסה לביקור במערות: 80 ראנד למבוגר, 50 ראנד לילדים בגילאי 13-18, 30 ₪ לילדים בגילאי 5-12. ילדים עד גיל 4 כניסה חינם.
    לאתר האינטרנט לחצו כאן. 
  • נקודות תצפית לאורך דרך הפנורמה – בהתאם להמלצות שלנו עבור החלק הראשון של היום, שטרם יצא לכם לבקר בהן
jj

ארוחת ערב

תוכלו לבחור מבין האפשרויות שפורטו לארוחת צהריים או לארוחת ערב ביום הקודם. 

(מתנצלים, ההיצע באיזור הזה מאוד מצומצם מבחינה קולינרית).
אפשרות נוספת היא כמובן לבשל בעצמכם, בהנחה שמקום הלינה שבחרתם מותאם לכך.

מקומות לינה מומלצים

לילה נוסף באותו מקום הלינה, זהה ללילה הקודם

רוצים להזמין מקום לינה באיזור?

מוזמנים להיכנס בקישור הזה ישירות לאתר בוקינג לחפש מקום פנוי בתאריכים של הטיול שלכם

Booking.com

כיף לראות אותך שוב!

תודה שאתה חלק מיםבעולם! אם כבר רכשת את מסלול הטיול שלנו אתה מוזמן להכנס לתכנית הטיול שלנו –

התוכן המבוקש חשוף למשתמשים אשר רכשו את מסלול הטיול הקלאסי

100 מקומות לינה

רוצים לקבל גישה לקובץ הסודי שלנו עם המלצות של 100 מקומות לינה ברחבי דרום אפריקה?

מוזמנים להיכנס לקישור ממש כאן ולהוריד את הקובץ אליכם למחשב או לנייד