ספארי ים יבשה

ספארי ים יבשה בדרום אפריקה

ספארי ים יבשה הוא מסע בלתי נשכח! אחת לשנה, אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לאחת מתופעות הטבע הנדירות בעולם ולקפוץ למים בעקבות מליארדי סרדינים שעושים את דרכם צפונה לאורך חופי דרום אפריקה כחלק מ"מירוץ הסרדינים". בספארי ים נזכה לצפות מקרוב במגוון סוגי דופינים, כרישים ואפילו לוויתנים ולשחות יחד איתם. לאחר מכן נמשיך לספארי יבשה ונהנה מאירוח מפנק באחת משמורות הספארי הפרטיות השוות בדרום אפריקה. נחגוג יחד עם להקות אריות, עדרי פילים, קרנפים שחורים ולבנים, זברות, ג'ירפות ועוד המון חיות. זה מסע שהוא חגיגה לחובבי חיות וטבע.

מה זה ספארי ים יבשה?

מסע מטורף שאנחנו מוציאים אחת לשנה לאחת מתופעות הטבע הנדירות והמיוחדות – הסרדין ראן. מירוץ הסרדינים הוא באמת חוויה מטורפת, מזמינים אתכם לקרוא עליה בהרחבה בפוסט שהעלינו. חוץ מספארי ים, אנחנו גם מזמינים אתכם איתנו לספארי יבשה, שרק הוא בפני עצמו טירוף חושים מוחלט. אנחנו נוסעים יחד לשמורה סופר מפנקת ויוקרתית, עם אירוח מלא שכולל לינה ברמה ממש גבוהה ושלוש ארוחות ביום ועוד המון פינוקים. ובנוסף לכל הטוב הזה – פעמיים ביום, בזריחה ובשקיעה נצא יחד לנסיעות ספארי ברכב פתוח עם מדריך מקצועי מטעם השמורה. 

אם בא לכם להצטרף אלינו כבר ביולי הקרוב – מוזמנים להיכנס ולהשאיר פרטים בעמוד הזה. 

לוויתן סירה שייט ספארי ים יבשה דרום אפריקה

סרדין ראן - ספארי ים

סארדין ראן היא תופעת טבע מדהימה שמתרחשת אחת לשנה, במשך כמה שבועות, במהלכם להקות ענק של מליארדי סרדינים נודדות צפונה, נגד זרם של מים קרים שעובר לחופי דרום אפריקה ומוזמביק. כשהסרדינים שוחים, מגיעים מסביבם טורפים – העיקריים שבהם דולפינים (וליתר דיוק common dolphins בעיקר, וגם להקות Bottle nose) שבתזמון מדהים חגים סביב הסרדינים ומקבצים אותם לכדורי ענק שנקראים Bait balls. כשיש כדור מספיק גדול ויציב של סרדינים, הדולפינים מתחילים להיכנס לתוך הכדור הזה עם פה פתוח ומנסים לטרוף כמה שיותר סרדינים בתורות. אם הכדור הזה יציב לאורך זמן, כרישים מתחילים לעלות מהמצולות, ומצטרפים גם הם לחגיגה וטורפים סרדינים בתחתית. מלמעלה, סוגים שונים של ציפורים חגות מעל המים, וכשיש כדור כזה שניתן לראות על פני השטח, גם הן צוללות פנימה ומנסות לטרוף סרדינים. עד לכאן, נשמע די מטורף נכון?

עכשיו, תוסיפו לזה את עונת הנדידה של לוויתנים גדולי סנפיר (Humpback whales), שמעדיפים לנשנש פלנקטון והם בכלל לא בקטע של סרדינים, אבל הם עולים לפני הים לקחת אוויר מדי פעם ומפה לשם – הגענו למצב שבו אנחנו בסירת גומי קטנה בלב הים, וסביבנו הצגה מלאה של נשיונל ג’יאוגרפיק בלייב.

יותר נדיר, אבל בהחלט אפשרי לזהות במים במהלך תקופת הסארדין ראן גם לוויתני אורקה (Orca whales), לוויתני בריד (Bryde’s whales) וכרישים מסוג Bronze whalers, Dusky, Oceanic black-tips ועוד.

רוצים להגיע לסרדין ראן?
אנחנו כאן בשבילכם!

אחת לשנה אנחנו מוציאים קבוצה לספארי ים יבשה!

אתם רוצים להיות על הסירה שלנו ביולי הקרוב?

מוזמנים להיכנס לקישור ולהכניס את הפרטים שלכם!

איך נראה הלו"ז של ספארי ים?

קמים בכל בוקר מוקדם (5:30-6:00), יוצאים מהחדרים, הולכים לאכול ארוחת בוקר.
עולים על ציוד – חליפות צלילה עבות שיעזרו לשמור על חום הגוף שלכם בתוך המים הקרים.

נכנסים לסירה – סירת גומי קטנה ורטובה, על כל סירה יש 8-20 משתתפים והרבה ציוד, יחד עם כריכים ונשנושים למהלך היום, ושטים דרך הנהר אל תוך הים הפתוח.
במהלך היום, נוסעים עם הסירה בתוך הגלים ומנסים לאתר את קבוצות ה-bait balls המשמעותיות, לזהות דולפינים ולוויתנים.

הסירה פשוטה (לא מפנקת בכלל), המים קרים, הגלים מעייפים ובכל זאת, על אף התנאים הלא פשוטים, מדובר באחת החוויות המדהימות והמרגשות ביותר שיש.

בסביבות 15-16 מסיימים את השהות במים וחוזרים בחזרה אל העיירה בה לנים.
ובערב, יושבים כולם יחד בבר, סביב האח, פוגשים חברים חדשים מכל העולם, מחליפים חוויות וסיפורי גבורה בין הסירות השונות שיצאו לים וצופים בתמונות וסרטונים ממצלמות הגו פרו של כולם.

יש גם ארוחת ערב מצויינת ואווירה נינוחה ונעימה.
כולם הולכים לישון, לא מאוחר מדי, עייפים ומרוצים, לקראת יום נוסף של חוויה בים למחרת.

איפה ישנים?

נקודת היציאה המומלצת לצפייה בסארדין ראן היא בעיירה קטנה הנקראת פוסט סיינט ג’ונס, שהיא נקודת הכניסה לאיזור החוף הפראי של דרום אפריקה.

הלינה היא בריזורט, בקתות עץ זוגיות חמודות ופשוטות, עם מקלחת ושירותים.

המועדון שאנחנו עובדים איתו בשת”פ, סוגר מדי שנה באופן קבוע את הריזורט הטוב ביותר באיזור פורט סנט ג’ונס לחודש וחצי, ובמהלך תקופת הסרדין ראן הם מנהלים את המקום באופן מלא. 

כל מי שיהיו סביבכם בבקתות הם חובבי ים וטבע מושבעים ממש כמוכם. 

אז מה מתוכנן לנו?

ספארי ים יבשה כולל ארבעה ימים מלאים של ספארי ים במסגרת הסרדין ראן. בארבעה ימים כאלה, בתקווה שיהיה לנו מזל, נוכל לראות את כל השפע שלטבע הפראי יש להציע לנו בתוך האוקיינוס ההודי, ונוכל להמשיך הלאה במסע שלנו מלאים חוויות וזכרונות שילכו איתנו עוד זמן רב קדימה. 

 

אחרי 4 ימים מלאים בים, אנחנו ממשיכים הלאה לספארי יבשה!

איך בעצם נראה ספארי יבשה בדרום אפריקה?

בדרום אפריקה יש המון שמורות ספארי פרטיות ענקיות שנקראות Private Game reserves – זה מושג שקצת קשה לנו לדמיין בתור ישראלים, אבל מדובר בשטחי ענק בבעלות פרטית, שהם ספארי לכל דבר ומכילים מגוון ביולוגי ענק – אריות, נמרים, קרנפים, פילים, באפלו, צ’יטות, גי’רפות, זברות, היפופוטמים ושאר חיות מדהימות ואופייניות ליבשת אפריקה.

השמורות הללו פתוחות למבקרים בתשלום ויש לודג’ים שמאפשרים לינה ברמה גבוהה בתוך השמורה הפרטית.

מדובר בחוויה יוקרתית ומפנקת, ומאוד ייחודית שמשלבת את “ערוץ החיים הטובים” עם הרבה אנדרנלין והרפתקאות. 

ג'ירפה ספארי ים יבשה דרום אפריקה

איך נראה הלו"ז של ספארי יבשה?

בספארי יבשה קמים מוקדם בבוקר, לפני הזריחה, על מנת לצאת לנסיעה ברכב פתוח, עם מדריך מקצועי, שיקח אותנו לנסיעה של כשעתיים, במהלכה ננסה לראות כמה שיותר חיות.
לאחר נסיעת הבוקר, מגיעים לארוחת בוקר מפנקת, על שפת הבריכה של הלודג’, עם כל השפע של דרום אפריקה מוצג בבופה שלפניכם.

בזמן ארוחת הבוקר, לרוב כבר יקחו מכם את ההזמנה שלכם מתפריט ארוחת הצהריים.

במהלך היום כולם נחים ומתפנקים – סביב הבריכה, בנקודת התצפית על עדרי חיות שעוברים לצד הלודג’, במתחם המשחקים, בשיח עם אורחים אחרים או בשינה.

בצהריים אוכלים ארוחת צהריים מפנקת מתפריט בהזמנה אישית, ולקראת השקיעה, בסביבות השעה 17 (תלוי בעונה), מתלבשים היטב בבגדים וחמים שיוצאים שוב לנסיעת ספארי מודרכת ברכב פתוח ברחבי השמורה, בניסיון למצוא חיות מדהימות.

חוזרים בערב, עייפים ומרוצים, לארוחת ערב מפנקת, והולכים לישון מוקדם לקראת יום חדש של הרפתקאות למחרת. 

איפה ישנים בספארי יבשה?

קיימים מספר לודג’ים והיצע הלינה בהם מאוד רחב. בחלק מהמקרים, הלינה תהיה בלודג’ שמציע לינה על בסיס גלמפינג – אוהלים יוקרתיים ביותר, בחלקם נישן בבקתות עץ מפנקות ובחלק מהמסעות נתארח בבקתות אבן יפהפיות עם בריכת שחיה קטנה פרטית בכל יחידה. 

עבור כל מסע אנחנו סוגרים שת”פ עם שמורת ספארי ספציפית שאנחנו מכירים ואוהבים, בה אנחנו מוודאים שתקבלו את התנאים הטובים והמפנקים ביותר.

בכל הלודג’ים בהם נתארח תהיה גם בריכת שחיה לרשות האורחים ומגוון פינוקים והפתעות לאורך השהות. 

בחלק מהלילות, בהנחה ומזג האוויר יאפשר זאת, נוכל לארגן עבור האורחים שלנו ארוחת ערב אפריקאית מסורתית סביב המדורה, כולל מעגל מתופפים ועוד הפתעות. 

לסיכום

ספארי ים יבשה הוא מסע שתזכרו לכל ימי חייכם. מדובר בטיול מיוחד, 10 ימים בדרום אפריקה, עם הרפתקאות ואנדרנלין ללא הפסקה. אף מסע לא נראה כמו הקודם, והכל תלוי באיתני הטבע, במזל שיהיה לנו, ובהרכב הקבוצה. אנחנו מזמינים אתכם להבטיח את מקומכם ולצאת איתנו למסע של פעם בחיים בדרום אפריקה.

נעים להכיר!

אנחנו ניב יערה וים

יםבעולם! הוא הפינה הקטנה שלנו לחלוק איתכם את הקסם של המקומות האהובים עלינו בעולם. אחרי מסע משפחתי של שמונה חודשים בדרום אפריקה, הקמנו את האתר שלנו, כדי לשתף אתכם ולסייע לכם לתכנן את הטיול שלכם.

לעדכן אתכם כשאנחנו משתפים פוסט חדש?

בכל חודש אנחנו שולחים את המגזין עם טיפים חשובים לדרום אפריקה

Booking.com

הפוסט סייע לכם? מוזמנים לשתף אותו עם השותפים שלכם למסע

Facebook
WhatsApp

עוד בבלוג שלנו

כיף לראות אותך שוב!

תודה שאתה חלק מיםבעולם! אם כבר רכשת את מסלול הטיול שלנו אתה מוזמן להכנס לתכנית הטיול שלנו –

100 מקומות לינה

רוצים לקבל גישה לקובץ הסודי שלנו עם המלצות של 100 מקומות לינה ברחבי דרום אפריקה?

מוזמנים להיכנס לקישור ממש כאן ולהוריד את הקובץ אליכם למחשב או לנייד