תכנון טיול לדרום אפריקה

מסלול טיול בדרום אפריקה

תכנון טיול בדרום אפריקה היא משימה מהנה מאוד אבל מורכבת - דרום אפריקה היא מדינה ענקית, יש המון מידע, מרחקים מאוד גדולים ורצון להספיק המון בזמן מוגבל ובתקציב הגיוני. ריכזנו פוסט עם כל הנקודות החשובות - 6 שלבים לתכנון הטיול שלכם בדרום אפריקה מקצה לקצה ובניית מסלול טיול מעולה.

איך יוצאים לדרך ומתחילים לתכנן טיול בדרום אפריקה?

קיבלתם החלטה, אתם יודעים שאתם רוצים לתכנן טיול לדרום אפריקה.

אתם מבינים שאתם עומדים לפני הרפתקאה של פעם בחיים.

אתם כבר לא יכולים לחכות לכל החוויות המדהימות שלפניכם – טיול ספארי ואינטראקציות קרובות עם חיות, להתנסות בספורט אקסטרים מסוגים שונים, לבקר ביקבים ובחוות מהממות, לישון במקומות מפנקים ומיוחדים עם נוף מדהים.

אבל – בתוך כל השמחה וההתלהבות, אתם מרגישים קצת אבודים לגבי תוכנית הטיול שלכם?

מטיילים רבים מספרים על בלבול ועל הצפה מאוד גדולה כשהם מתחילים לתכנן את מסלול הטיול שלהם בדרום אפריקה. יש המון מידע באינטרנט, לא ברור עד כמה הוא מעודכן, קשה למצוא תוכן איכותי בעברית, ובקבוצות הפייסבוק יש וויכוחים ערים וחוסר הסכמות על מגוון נושאים.

המון פניות מגיעות אלינו ממטיילים שמתלבטים לגבי הביטחון האישי, באיזה כבישים מומלץ לנסוע, איזה מסלולי הליכה כדאי לעשות, איפה יש נקודות עצירה טובות לאורך הדרך כשמטיילים עם ילדים, התלבטויות לגבי שמורות נטולות מלריה, טיסות, חיסונים ועוד.

אז בואו ננסה לעשות סדר – הפוסט שלפניכם מיועד לסייע לכם להבין איך לבנות את מסלול הטיול שלכם בדרום אפריקה בצורה אידיאלית.

תכנון טיול בדרום אפריקה ב-6 שלבים

על מנת לסייע למטיילים שרוצים להגיע לראשונה לטיול בדרום אפריקה, הפוסט שלפניכם מציג את התהליך, לפי שלבים, של כל מה שאתם צריכים לעשות, על מנת להבטיח שיהיה לכם מסלול מעולה.

אנחנו מציעים ליווי אישי ותמיכה למטיילים לכל אורך הדרך. אם אתם מרגישים שקשה לכם לעשות את זה לבד, תמיד תוכלו לרכוש את מסלול הטיול המובנה שלנו, או לפנות אלינו לתהליך של ליווי בבניית מסלול בהתאמה אישית.

אבל בואו נתחיל לפי הסדר, גם אם בסוף תגיעו אלינו לליווי, יש ערך לזה שתגיעו “מבושלים” אחרי שכבר חקרתם, קראתם על דרום אפריקה, והבנתם פחות או יותר מה אתם רוצים לעשות.

מוכנים להפשיל שרוולים?

שלב מספר 1 - מתחילים להסתכל על המפה ובוחרים איזורי מיקוד

דרום אפריקה היא מדינה ענקית. 

אנחנו כישראלים, לא תמיד רגילים לזה. 

אתם יודעים שרק שמורת קרוגר בפני עצמה גדולה יותר ממדינת ישראלה כולה?

כשמתחילים לתכנן טיול בדרום אפריקה, גם אם יש לכם זמן יחסית ארוך ולא רק שבועיים-שלושה כמו רוב המטיילים, צריך להבין שלא תספיקו לראות כל מה שיש למדינה הזו להציע.

אנחנו טיילנו בדרום אפריקה במשך 8 חודשים רצופים ולא הספקנו לראות את כל מגוון האיזורים המדהימים שיש בה. 

לכן, כשאתם מתחילים לתכנן טיול, השלב הראשון הוא לבחור את האיזורים העיקריים שבהם תרצו להתמקד, בהתאם למסגרת הזמנים העומדת לרשותכם. 

איזורים עיקריים בדרום אפריקה

בדרום אפריקה יש 9 פרובינציות – איזורים שונים שלכל אחד מאפיינים ייחודיים מבחינה תרבותית, הסטורית וגיאוגרפית.

אם יש לכם שלושה שבועות – המסלול הקלאסי לדרום אפריקה כולל שבוע באיזור יוהנסבורג, דרך הפנורמה ופארק קרוגר. לאחר מכן לוקחים טיסת פנים לפורט אליזבת, ומשם מתחילים לטייל במשך שבועיים לאורך דרך הגנים ועד לקייפטאון.

אם יש לכם תקופה ארוכה יותר, או שאתם מעוניינים במסלול מיוחד יותר, יש עוד מספר רב של איזורים מהממים לטייל בהם.

על מנת לעזור לכם בתכנון המסלול, חילקנו את הפוסטים בבלוג שלנו לשישה איזורים עיקריים.

 

תתחילו את תוכנית הטיול שלכם בבחירת האיזורים שבהם תרצו להתמקד, מתוך הבנה של לוחות הזמנים והמרחקים.

אחרי שיש לכם תוכנית טיול כללית, אפשר לצאת לדרך.

קייפטאון חופשה טבע הר השולחן
הנוף מפסגת הר השולחן

שלב מספר 2 – בניית לו"ז כללי לטיול

לאחר שבחרתם את איזורי המיקוד של הטיול שלכם, הגיע הזמן לרדת לפרטים ולהתחיל לבחור את המקומות בהם תרצו להתמקד, ולחשוב על הדרכים לעבור ביניהם.

קחו בחשבון – זמני הנסיעות יכולים להיות מאוד ארוכים, הנהיגה בצד שמאל, חלק מהכבישים משובשים, ולא מומלץ לנסוע אחרי רדת החשיכה. מכל הסיבות האלה – חשוב שתעשו תכנון ראשוני של מסלול הטיול שלכם.

מפת טיול ראשונית

בשביל להתחיל, אנחנו מציעים לכם לפתוח מפת גוגל, ולהתחיל להכניס אליה נקודות עיקריות שחשוב לכם להגיע אליהן במסגרת הטיול. כשכל היעדים מופיעים על גבי מפה מול העיניים, תוכנית הטיול מתחילה להתבהר, ואתם יכולים לראות בקלות מרחקים בין נקודות ולהעריך זמני נסיעה.

אנחנו מציעים למכירה באתר שלוש מפות מוכנות – אחת של דרום אפריקה כולה, השניה היא של איזור דרך הגנים מפת המלצות – דרך הגנים בלבד והשלישית היא של העיר קייפטאון בלבד. אם אתם רוצים לחסוך לעצמכם את השלב הזה של בניית המפה, תוכלו להיעזר במפות המוכנות שלנו.

טבלת מסלול לפי תאריכים ויעדים

לאחר שהבנתם פחות או יותר איך נראים האיזורים בהם אתם מעוניינים לטייל, הכינו לעצמכם טבלה, בעמודה הראשונה הכניסו את התאריכים של הטיול, ובעמודות הבאות נסו לסדר בצורה כרונולוגית את המקומות שבהם תרצו לבקר.

תכניסו את כל הנקודות האלה למפה, ותבדקו שהכל נראה הגיוני מבחינת מרחקים ומבחינת הסדר של הדברים.

לאחר שהכנתם את הלו”ז הכללי, תהיה לכם תמונה יותר ברורה של תוכנית הטיול שלכם, ומכאן תוכלו להמשיך להתקדם ולסגור פרטים מדוייקים.

אחד הדברים שחשוב לקחת בחשבון הוא מזג האוויר – לתכנן טיול בדרום אפריקה הוא משימה מורכבת כי העונות משתנות בין האיזורים השונים לאורך חודשי השנה, ויש הפרשי טמפ’ משמעותיים בין הצפון לדרום של דרום אפריקה. 

לא סתם היא נחשבת לאחת השמורות היפות בעולם - Cape of Good Hope

מתכננים טיול לדרום אפריקה?
אנחנו כאן בשבילכם!

המסלול הדיגיטלי של יםבעולם לדרום אפריקה, מאפשר לכם לחסוך שעות של מחקר, ולקבל באופן מיידי מסלול טיול מלא בדרום אפריקה, כולל כל ההמלצות שלנו – מקומות לינה, מסעדות (וגם יקבים, ברים, שווקים וכו’), אטרקציות, נקודות תצפית, חופים ועוד.  

תוך 5 דקות, כל ההמלצות הכי שוות שלנו יופיעו על גבי מסך הטלפון שלכם.
חסכו מאות שעות של עבודה, מחקר ותכנון, והצטרפו ללקוחות המרוצים שכבר מטיילים איתנו בדרום אפריקה.

שלב מספר 3 – משריינים עוגנים – מזמינים טיסות, טיסות פנים, רכב שכור וביטוח

עכשיו, כשאתם כבר יודעים איך נראית תוכנית הטיול שלכם, תוכלו להתפנות להזמנת העוגנים המרכזיים של הטיול.
ראשית, הזמינו טיסות לדרום אפריקה.

טיסות לדרום אפריקה

הטיסות לדרום אפריקה מאוד שכיחות ותוכלו למצוא טיסות מישראל לדרא”פ כמעט בכל יום בשבוע.

יש ארבע חברות שמאפשרות טיסות בין ישראל לדרום אפריקה. הראשונה היא אל על שיש לה טיסות ישירות, ולרוב הן האופציה המהירה והנוחה ביותר להגיע. עם זאת, הרבה לקוחות שלנו מתלוננים לאחרונה על שינויים במועדי הטיסות שמתבצעים לאחר ההזמנה, ויוצרים בעיה במסלול המתוכנן. אופציה שניה היא טיסה עם אתיופיאן אייר ליינס, לטיסות עם קונקשן באדיס אבבה. האופציה השלישית היא טיסה עם טורקיש איירליינס, עם טיסה ראשונה מישראל לטורקיה, ומשם טיסה ישירה ליוהנסבורג או לקייפטאון. זו אופציה שאנחנו לרוב בוחרים בגלל התנאים האטרקטיביים והמחירים המצויינים שטורקיש מציעה בטיסות הללו. אופציה אחרונה חביבה היא לטוס עם החברה האמיראתית – עם קונשקן בדובאי.

שימו לב שאתם לא חייבים להזמין טיסות בהכרח ליוהנסבורג, חלק מחברות התעופה מפעילות קווים שמגיעים לקייפטאון או לדרבן, ועבור מטיילים רבים, יהיה נוח יותר להזמין טיסות ולהתחיל או לסיים את הטיול שלהם ביעדים אלו, ולחסוך טיסות פנים.

לאחר שהזמנתם כרטיסי טיסה, חשוב שתזמינו טיסות פנים.

טיסות פנים בדרום אפריקה

יש לא מעט ספקים שמוציאים כל אחד מהם עשרות טיסות ביום בין היעדים המרכזיים בדרום אפריקה – יוהנסבורג, קייפטאון ודרבן.

יש גם לא מעט טיסות לשדות תעופה קטנים יותר ברחבי המדינה – נלספרויט, פורט אליזבת, ג’ורג’ ועוד.

כדאי לכם להיכנס לאתרים של הספקים הללו, שיסייעו לכם להבין את האפשרויות העומדות בפניכם ולהזמין טיסות בהתאם להעדפות שלכם, מבחינת יעדים ושעות טיסה.

לאחרונה, יש בעיות עם הטיסות של שתי חברות: Kulula וגם British Airways ולא ברור כמה המצב הזה ימשך. לכן, חשוב שתבדקו את תנאי הביטול והשינוי בעת הזמנת הטיסה.

קישור לאתרי האינטרנט של חברות התעופה ומנועי ההזמנות השונים להזמנת טיסות פנים בדרא”פ:

השכרת רכב

דרום אפריקה היא מדינה שמטיילים בה עם רכב, וגומעים מרחקים מאוד משמעותיים של אלפי קילומטרים במהלך הטיול.

מציעים לכם לסגור מראש רכב. בשנים האחרונות, יש בעיה בהיצע של רכבים להשכרה, ואם לא תזמינו מראש, אתם עשויים למצוא את עצמכם במצב שבו לחברות ההשכרה אין רכבים פנויים להציע לכם. התופעה הזו נפוצה בעיקר בחודשי הקיץ בדרום אפריקה – דצמבר – ינואר, בהם המדינה מתמלאת בתיירים.

שימו לב – חשוב להזמין רכב רק אחרי שהזמנתם טיסות, וטיסות פנים. יתכן ותצטרכו לפצל את השכרת הרכב לשתי תקופות שונות, בהתאם ליעדים שתבחרו לטייל בהם וטיסות הפנים ביניהם.

ביטוח נסיעות לחו"ל

בשלב הזה שבו סגרתם את השלד הראשוני של הטיול שלכם, שווה לעשות ביטוח נסיעות לחו”ל.

ממליצים לכם לבצע השוואה בין 2-3 חברות שונות, המחירים יכולים להשתנות בצורה מאוד משמעותית בין הספקים (מנסיון).

אתם צריכים לבחור את החבילה המתאימה ביותר עבורכם מבחינת כיסוי בסיסי ותוספות שונות (ביטוח מטען, ביטול טיסה, קורונה, ספורט אתגרי ועוד).

נקודת חובה בביקור הבא שלכם בקייפטאון - חוף הפינגווינים בולדרס ביץ' בסיימונ'ס טאון

שלב מספר 4 – בוחרים נקודות עניין עיקריות ובונים תוכנית טיול מפורטת

בשלב הזה כבר יש לכם תוכנית טיול כללית, והבנה של הלו”ז של הטיול. מכאן, אתם צריכים להתחיל לסמן לעצמכם על המפה, או לנהל רשימה, של נקודות עניין עיקריות אליהן חשוב לכם להגיע.

יש שמורת טבע מהממת שחלמתם לעשות בה מסלול הליכה? יש יקב או חווה מדהימה שאתם ממש חייבים לעבור בה בדרך? יש שמורת ספארי פרטית שאתם מדמיינים את עצמכם לוגמים קוקטייל מול הבריכה שלה כשעדר אנטילופות עובר ברקע?

זה הזמן שלכם להתחיל לקרוא הרבה אונליין, לאסוף המלצות, לקרוא בקבוצות הפייסבוק, לדבר עם חברים שכבר ביקרו בדרום אפריקה, ולוודא שאתם אוספים את כל המידע שחשוב לכם, כדי לא לפספס נקודות חשובות באיזורים שסימנתם לעצמכם.

 

מזכירים לכם – אם אתם רוצים לקבל תוכנית טיול מסודרת מקצה לקצה כולל כל מקומות הלינה המומלצים, האטרקציות, מסלולי הטיול, המסעדות וכל מה שממש ממש לא כדאי לכם לפספס בדרום אפריקה – לחצו כאן לקרוא עוד על מסלול הטיול הדיגיטלי לדרום אפריקה

 

את כל המקומות הספציפיים שאתם נלהבים לגביהם, תתחילו לשבץ בתוך תוכנית הטיול שיצרתם, ותראו שהדברים מסתדרים בצורה הגיונית. אם יש לכם מגבלות מיוחדות –שבתות שאתם לא נוהגים בהן, צלילות שאתם צריכים לשמור מרחק ביניהן לבין טיסות, מקומות ספציפיים שפתוחים רק בשבת או ראשון, את כל הדברים האלה חשוב לקחת בחשבון בבניית תוכנית הטיול המפורטת שלכם.

בסוף השלב הזה, תהיה לכם מפה מאוד מפורטת עם כל נקודות עניין שאתם חולמים להגיע אליהן בדרום אפריקה. בנוסף, תהיה לכם טבלה מלאה בפרטים, על כל המקומות שאתם מתכננים לבקר בהם.

מהנקודה הזו החיים שלכם כבר הרבה יותר קלים, תוכנית הטיול כבר סגורה וכל מה שנשאר לכם זה להתחיל להנות מההתלבטות בין מקומות מהממים שתרצו לבלות בהם.

הנוף מלמעלה שווה את פחד הגבהים - הגלגל הענק של קייפטאון

שלב מספר 5 – הזמנת ספארי ומקומות לינה

חלק עיקרי מהחוויה בדרום אפריקה הוא מקומות הלינה המיוחדים שיש למדינה להציע לכם.

הביקוש למקומות הטובים מאוד גבוה, ולכן הרבה מהמקומות יהיו בתפוסה מלאה ככל שתתקרבו למועד הטיול שלכם.

בנוסף, ככל שתזמינו קרוב יותר למועד, המחיר ללילה יהיה גבוה יותר. ולכן – אנחנו ממליצים לכם לא לחכות ולהזמין מקומות לינה מראש.

הזמנת ספארי

ספארי הוא אחת החוויות החשובות והמשמעותיות ביותר בטיול שלכם בדרום אפריקה.

הספארי המפורסם ביותר במדינה הוא כמובן פארק קרוגר, שהקדשנו לו פוסט נפרד עם כל הטיפים וההמלצות.

ממליצים לכם לא להתעכב עם הזמנת המקומות בקרוגר, מקומות הלינה בתוך השמורה מועטים והם נתפסים חודשים מראש. מערכת ההזמנות מיושנת וקשה לתפעול וככל שתקדימו לסגור את ההזמנות שלכם – החיים שלכם יהיו נוחים יותר.

אם אתם מעדיפים להזמין ספארי בשמורה ממשלתית אחרת, גם שם חשוב להיערך מראש ולבצע את ההזמנות מוקדם ככל שניתן.
במידה ואתם מעדיפים להזמין ספארי בשמורה פרטית, כתחליף או בנוסף לביקור בשמורה ממשלתית, זו צפויה להיות ההוצאה המשמעותית ביותר שלכם במסגרת הטיול – כדאי לכם להזמין מראש ולשריין לינה במקום המתאים ביותר למסלול הטיול שלכם.

(יש שלוש שמורות ספארי פרטיות מומלצות מאוד שאנחנו עובדים איתן, ניתן להזמין בהן אירוח ישירות דרכנו ב-10% הנחה – קרייגה ולליבלה שנמצאות בקייפ המזרחי, מרחק שעה וחצי נסיעה מפורט אליזבת ובוטליירסקופ מרחק 4 שעות נסיעה מקייפטאון)

כשאתם מבצעים את ההזמנה, חשוב שתקחו בחשבון את עלות החבילה הכוללת – מספר נסיעות הספארי המודרכות המוצעות לכם במסגרת העלות של הלינה, והאם המחיר כולל ארוחות והאם זה באופן מלא או חלקי. כמו כן, חלק מהחבילות כוללות עלות של אלכוהול ופינוקים נוספים במסגרת השהייה בשמורה הפרטית ואת כל המשתנים הללו חשוב שתקחו בחשבון בביצוע ההזמנה.

שקיעה בבריכת הגלים המדהימה בחוף של שכונת קמפס ביי Camps Bay Tidal Pool

הזמנת מקומות לינה

דרום אפריקה היא מקום להגשים בו חלומות. הטבע מדהים, יש מקומות מפנקים בטירוף, עם רמת שירות מאוד גבוהה, והמחירים נמוכים משמעותית ביחס לישראל. בכל איזור ברחבי דרום אפריקה, תוכלו למצוא מקומות לינה מדהימים, ברמה הכי גבוהה שיש, או לחלופין – תוכלו למצוא מקומות בסיסיים ופשוטים בעלות מאוד נמוכה.

במסלול הטיול הקלאסי שאנחנו מציעים לרכישה באתר, יש המלצות על 5-10 מקומות לינה שווים בכל עיירה בדרום אפריקה לאורך הדרך. בבלוג שלנו, תוכלו למצוא המון מקומות לינה מומלצים במגוון נקודות לאורך הדרך. אנחנו ממליצים לכם להתמקד בכל נקודה לאורך המסלול שלכם, ולבחור את מקום הלינה המתאים ביותר לצרכים שלכם ולתקציב העומד לרשותכם.

אנחנו מצרפים כאן קישור לבוקינג, האתר האהוב עלינו ביותר לחיפוש מקומות לינה מדהימים.

שימו לב – כשאתם נכנסים לבוקינג דרך לינקים באתר שלנו, חלק מהעמלה שבוקינג לוקח מבית העסק מגיע אלינו. לכם זה עולה בדיוק אותו דבר, אבל אנחנו מרוויחים כמה יורואים על כל הזמנה, שעוזרים לנו לשלם את עלויות התחזוקה של האתר.

אז תודה גדולה לכל מי שמבצע את ההזמנה שלו מבוקינג דרכנו!

אם אתם רוצים המלצות נוספות על מקומות לינה מדהימים בדרום אפריקה – אפשר להוריד (בחינם!) את הקובץ שלנו 100 מקומות לינה מומלצים בדרום אפריקה אליכם למייל. 

רוצים להזמין מקום לינה בדרום אפריקה?

מוזמנים להיכנס בקישור הזה ישירות לאתר בוקינג לחפש מקום פנוי בתאריכים של הטיול שלכם

Booking.com

שלב מספר 6 – ביצוע הזמנות

בשלב הזה השלד של הטיול שלכם כבר מושלם – הזמנתם טיסות, טיסות פנים, רכב שכור, ספארי, מקומות לינה שווים. מה עוד נותר לעשות? לסגור את כל האטרקציות המרכזיות שאתם לא רוצים לפספס וחשוב לסגור מראש.

מה למשל? 

אם אתם רוצים להזמין סיור מודרך או טיול עם חברה ספציפית, שיט לוויתנים, אומגות, כרטיסים לאטרקציות – את כל הפעילויות הללו עדיף להזמין מראש, על מנת לוודא שיש לכם מקום משוריין, בעיקר במקומות בהם יש הגבלה על מספר המשתתפים מדי יום.

אתם מוכנים לטוס לדרום אפריקה

לאחר שסיימתם את כל השלבים המוקדמים וההכנות – המסלול שלכם סגור ואתם מוכנים לצאת לדרך.

אם יש לכם עוד לבטים ושאלות, אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו “דרום אפריקה” ולראות עוד המלצות, סיפורים וחוויות של מטיילים נוספים שנמצאים בסטטוס דומה אליכם – בתהליך תכנון הטיול לדהם לדרום אפריקה. 

אל תשכחו להעלות את ההמלצות שלכם ולתייג אותנו בתמונות המדהימות שתעלו מהטיול. 

נעים להכיר!

אנחנו ניב יערה וים

יםבעולם! הוא הפינה הקטנה שלנו לחלוק איתכם את הקסם של המקומות האהובים עלינו בעולם. אחרי מסע משפחתי של שמונה חודשים בדרום אפריקה, הקמנו את האתר שלנו, כדי לשתף אתכם ולסייע לכם לתכנן את הטיול שלכם.

לעדכן אתכם כשאנחנו משתפים פוסט חדש?

בכל חודש אנחנו שולחים את המגזין עם טיפים חשובים לדרום אפריקה

Booking.com

הפוסט סייע לכם? מוזמנים לשתף אותו עם השותפים שלכם למסע

Facebook
WhatsApp

עוד בבלוג שלנו

כיף לראות אותך שוב!

תודה שאתה חלק מיםבעולם! אם כבר רכשת את מסלול הטיול שלנו אתה מוזמן להכנס לתכנית הטיול שלנו –

100 מקומות לינה

רוצים לקבל גישה לקובץ הסודי שלנו עם המלצות של 100 מקומות לינה ברחבי דרום אפריקה?

מוזמנים להיכנס לקישור ממש כאן ולהוריד את הקובץ אליכם למחשב או לנייד